Vi gleder oss til Færderseilasen kommer til Moss i 2025

Ordfører i Moss, Simen Nord, og generalsekretær Anders Kristensen i KNS på Rabben.

Norges største regatta, Færderseilasen, vil ha målgang i Moss fra 2025. Arrangementet vil finne sted i Mossesundet fra 13. til 15. juni 2025, og dette blir første gang regattaen ender i Moss.

Kongelig Norsk Seilforening (KNS) har valgt Moss som ny destinasjon for målgang, noe som gir byen en flott mulighet til å vise seg frem som en sjøfartsby.

Det er arrangementsselskapet Dra Te Moss AS som sammen med KNS som står for arrangementet.

I forbindelse med arrangementet vil det bli etablert midlertidige bryggeplasser rundt Rabben-området, med plass til 550 seilbåter, og mulighet for utvidelse. Seilernes område på Rabben vil tilby servering og lett underholdning, og Færderseilasen vil sammenfalle med Mossedagene, noe som gir ekstra liv i byen. Totalt vil ca. 3-4000 seilere bidra til å sette sitt preg på Moss disse dagene.

Ordfører i Moss kommune, Simen Nord, gleder seg:
– For Moss er dette et arrangement som setter oss på kartet som sjøfartsby. Med den lange kystlinjen er Moss et yndet sted for sjøliv, og sjøen er viktig for innbyggerne, besøkende og næringslivet. Moss har en veldig aktiv seilforening, og mange små og store driver aktivt med seiling eller har båtliv som hobby. At Færderseilasen kommer til Moss vil være til stor glede for innbyggerne i Moss, og samtidig gi verdiskaping og bidra til opplevelsesnæringen i kommunen, sier ordføreren.

Vi gleder oss til å ønske både seilere og publikum velkommen til Moss!