Stenger to løpebaner for mosjonister på Melløs

–Bruken av de to innerste løpebanene på Melløs har hatt en uforholdsmessig høy bruk. Vi ser nå at disse er mye mer slitt enn de andre løpebanene, sier Tiril Emma Staalhofte Børresen, avdelingsleder for idrett i Moss kommune.

For å kunne gi den organiserte idretten så gode treningsforhold som mulig velger derfor Moss kommune å stenge disse banene for egentrening.  De vil fortsatt være åpne for bruk når den organiserte idretten har tildelt treningstid. – Vi heier på alle som ønsker å trene, men dette tiltaket er dessverre nødvendig for at banene ikke skal bli for slitte, sier Tiril Emma. Hun legger til at alle løpeglade mossinger er velkomne til å bruke de andre banene.

De innerste løpebanene på Melløs har blitt slitt som følge av mye aktivitet. Tiril Emma Tjelflåt Staalhofte Børresen

Sommeren 2023 ble løpedekket på Melløs stadion renovert med nytt topplag på det røde tartandekket. Moss kommunes idrettsavdeling har de siste vintrene brøytet løpebanen som et positivt og helsefremmende tiltak. Forrige vinter oppstod det derimot flere skader på løpedekket på grunn av brøytingen, men også ved at disse var mye i bruk.

For å unngå flere skader vil løpedekket ikke lenger brøytes. – Vi har stor forståelse for at mange kan oppleve dette som en ulempe, men håper at mange finner andre treningsalternativer i vinterperioden, sier Tiril Emma.