Solliskogen barnehage er 40 år!

I år er det 40 år siden den tradisjonsrike barnehagen på Øreåsen ble åpnet. Det ble feiret med stor bursdagsfest for små og store fredag 7.juni.

Da barnehagen åpnet var det for barn mellom halvannet og 7 år, og i årsplanen fra 1984 står det beskrevet at det «kom besøk fra både fjern og nær for å se på den flotte nye og moderne barnehagen». Nå – førti år senere - er det fortsatt drift i bygget, og barnehagen er full av glade, trygge og fornøyde barn.

-    Vi har en utrolig flott barnehage her, og både vi som jobber her og barna trives veldig godt. Solliskogen barnehage er en førtiåring som holder seg godt, sier en blid barnehagestyrer Siri Strømnes Silverman.

Solliskogen er den eldste kommunale barnehagen i Moss, og er tradisjonelt bygget som en avdelingsbarnehage med mindre barnegrupper. Barnehagen er omkranset av en flott naturtomt med bjørketrær, frukttrær og Øreåsens største Lindetre.

På bursdagsfesten kom selveste Cathrine Klovn for å ha klovneshow og ansiktsmaling med barna. I tillegg kom kommunedirektør Hans Reidar Næss, direktør for kommunalområdet KOA Silje Hobbel, enhetsleder for barnehager Ellen Pedersen og barnehagefaglig rådgiver Cathrine Hild Hansen.

Vara-ordfører Mikael Torp og SV-politiker Mah-Noor Baig var også hjertelig tilstede, noe som var ekstra spesielt da de også har gått i Solliskogen barnehage som små.

Vi gratulerer!