Nå får du faktura for kommunale avgifter hver måned

Fra 2024 vil de kommunale avgiftene bli fakturert hver måned. Det betyr at årsbeløpet for kommunale avgifter blir fordelt på 12 betalinger i stedet for seks, som det er i dag.  Samtidig vil forfallsdatoen flyttes fra den 20. til den 25. hver måned.

I disse dager har du mottatt den siste fakturaen for to måneder i 2023, den har forfall 20. januar.

I begynnelsen av februar vil du motta faktura for én måned, og avregning for vannforbruk i 2023. Denne fakturaen forfaller 25. februar. Deretter vil du motta faktura i begynnelsen av hver måned, med forfall 25. samme måned.

Er du en av dem som kun mottar faktura for eiendomsskatt på eiendommen din, og dette beløpet er under kr. 1500,- per år, kan du ta kontakt med oss for å få årlig fakturering.