Kartlegging av stengsler i strandsonen

For å sikre tilgang for allmennheten, er Moss kommune i gang med et arbeid med å kartlegge og rydde opp i stengsler og privatiserende tiltak i strandsonen.

Kartlegging over tre år - i 2024 står Jeløya for tur

Arbeidet skal pågå over tre år, og startet i 2023 da strandsonen i Larkollen og Kurefjorden ble kartlagt. I 2024 står Jeløya for tur. Vi skal kartlegge hindringer og tiltak som ikke er godkjent, og følge opp funnene som blir gjort i henhold til lovverket.

Starter i slutten av mai

Tre ansatte iført svart t-skjorte med Moss kommune-logo.  - Klikk for stort bildeKommunens ansatte har med seg identifikasjon, og skal gjøre seg til kjenne når de beveger seg inn på eiendommer i strandsonen. Inne på eiendommene vil de registrere og ta bilder av tiltak og stengsler. Ta dem gjerne godt imot!

Fra slutten av mai starter vi kartleggingen på Jeløya. Dette skjer ved at kommunens ansatte registrerer og tar bilder av hindringer og tiltak.

Kommunens ansatte har med seg identifikasjon, og skal gjøre seg til kjenne når de beveger seg inn på eiendommer i strandsonen. Inne på eiendommene vil de registrere og ta bilder av tiltak og stengsler. Ta dem gjerne godt imot! De vil ikke ta stilling til om tiltakene er godkjent eller ikke, og har du spørsmål ber vi deg kontakte kommunen.

Les mer om kartlegging av strandsonen her