Hvor skal elevene fra Ekholt, Øreåsen og Rygge ungdomsskole gå i 17. mai-tog?

Politikerne ønsker å høre fra deg om hvor barnetogene på tre skoler skal gå på 17. mai.

Etter at Moss og Rygge kommune ble slått sammen til en kommune i 2020, har det vært ulike synspunkter og erfaringer knyttet til hvor Ekholt skole, Øreåsen skole og Rygge ungdomsskole skal gå i barnetog på 17. mai.

I 2022 gikk Ekholt og Øreåsen skole i barnetoget i Moss sentrum, mens man i 2023 gikk tilbake til at disse gikk i barnetoget til Bygdetunet i Rygge.

I utvalgsmøtet for Oppvekst, aktivitet og inkludering den 22. november 2023 ble det vedtatt at det skal sendes ut en høring der vi ønsker innbyggernes tilbakemeldinger på hvor Ekholt skole, Øreåsen skole og Rygge ungdomsskole skal gå i 17. mai- tog.

Her kan du svare på undersøkelsen:

Hvor skal fra elevene fra Øreåsen, Ekholt og Rygge ungdomsskole gå i 17. mai-tog?

Det inviteres også til et innbyggermøte den 4. januar klokken 18.00 i Gullfunnet på Rygge ungdomsskole

Frist for tilbakemelding er 15. januar 2024

Lotte Olsen Jessa/Moss kommune