Aktivere bakgrunnskunnskap
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
Gjenfortelle/lage sammendrag
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
Tankekart
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
Vurdere forfatterens håndverk
|
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
Støttenotater/strukturert tankekart
|
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
Lese og si/tegne noe
|
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
Selektiv understreking/nøkkelord
|
|
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
To-kolonne notat/nøkkelord
|
|
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
Lage spørsmål og svar
|
|
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
VØL-skjema
|
|
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
Bruke ordliste og oppslagsverk
|
|
|
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
Lære ved å skrive/læringslogg
|
|
|
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
Lage overskrifter
|
|
|
|
x
|
x
|
x
|
x
|
x
|
Venndiagram
|
|
|
|
|
x
|
x
|
x
|
x
|
Påstand-bevis
|
|
|
|
|
|
x
|
x
|
x
|
Skrive fakta i skjema
|
|
|
|
|
|
x
|
x
|
x
|