Hvis du har fått et vedtak fra oss som du mener er feil, har du rett til å klage. Hvis du har hatt en dårlig opplevelse med Nav, kan du klage på servicen du har fått. Du kan sende klage til Nav: nav.no/tilbakemeldinger.
Hvis du vil klage på et vedtak om økonomisk sosialhjelp, skal du sende klagen til Nav Moss. Klagefristen er 3 uker fra du mottar et svar på søknaden. For å klage kan du skrive ut klageskjema på nav.no: nav.no/klage. Skjemaet kan fylles ut for hånd, eller du kan skrive klage på eget ark. Har du søkt digitalt, kan du sende klagen som vedlegg til søknaden din. Du kan ellers sende klagen i post eller levere den på Nav Moss.
Uansett hva du ønsker å klage på kan du få hjelp til å skrive klagen på Nav-kontoret. Du kan avtale et møte direkte med din veileder, ringe Nav på telefon 55 55 33 33 eller besøke Nav Moss i åpningstiden.